www.svedsketanky.cz http://pf.svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni http://pf.svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=65&t=1103 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Hajcus [ pon 15. lis 2010 19:54:38 ] |
Předmět příspěvku: | pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
Toz, tak jsem pokrocil o dalsi kousek dal s mym problemem zlobiciho nezavisleho topeni... Cela "Burner unit" je vycistena, motor rozebrany, vycisteny - zmereny, opravdu mu pod vetsi zatezi trochu kolisaji otacky - od nominalu 8000RPM ma na kazdou druhou sekundu pokles tak na 7700RPM. (No, dle meho nazoru bude ale problem spis s dopravou paliva, protoze mam jeste model NT, kde na jeho tele je el-mag.pumpa, ale od pozdejsich dob zacalo Volvo davat tohle cerpadlo dozadu k nadrzi, protoze je pro nej snazsi palivo tlacit pred sebou, nez nasavat - tahat od nadrze...) Chtel jsem to tedy smontovat, ale jedna vec mi ted nejde do hlavy... Po pripojeni motoru ke zdroji napeti dle +/- se zacala hridel spolu s miskou a vrtulkou otacet ve smeru hodinovych rucicek (viz sipka fixkou). IMG_0785.JPG [ 41.26 KiB | Zobrazeno 147540 krát ] Duvod proc mi to cele prijde divne je, ze topeni by melo nahore nabirat cerstvy vzduch, ktery je tlacen smerem dolu, kde se smicha s palivem odstredenym z misky, zazehne se od svicky a vrtulka by zapalenou smes mela jako mala turbinka tlacit smerem dolu tim tubusem, kde pak ohreje vymenikove teleso s chlad.kapalinou a vyfoukne se vyfukem ven... Zni to logicky??? Pokud ano, tak proc pri takto nasazene vrtulce vznika pri otaceni se "fuk"-proud vzduchu, ktery smeruje nahoru - tedy proti pomyslnemu toku vzduchu...? Odpoved muze byt ta, ze nahoru smeruje, aby se palivo dostalo lepe k zhavici svicce a argumentem by mohlo byt, ze proud vzduchu z horni "vrtulky-hribku" je silnejsi a proud pretlaci... Ale stejne mi to moc nejde do makovice. Problem je ten, ze kdyz jsem rozebiral NT Haynymu, tak tam tu vrtuli mel tak, jak je ted na fotce. Stejne ji ma namontovanou i RobertH. (oba ale naftove NT) Ale na schematku NT je sic mizerne, ale videt, jakoby smerovala prave dolu (podporujic spis mou prvni teorii). Vrtulka.JPG [ 11.21 KiB | Zobrazeno 147541 krát ] Otazka tedy zni... MUZE SE MI PROSIM NEKDO PODIVAT DO VADISu / VIDA ZDA TO TAM NEEJNI NEJAK LEPE ZNAZORNENO, POPSANO (BENZINOVE NT)? NEBO NEVI NEKDO, JAK TA VRTULE MA FAKT BYT PRIDELANA, POPR.KDE TO ZJISTIT??? DIKY MOC! EDIT> Nedalo mi to a sel jsem to premontovat a znovu odzkouset na 12V... V obou pripadech mala vrtulka fuci vzduch smerem nahoru k zhavici svicce. A potvrdilo se, ze velka vrtule zenouci vzduch ma vazne tah a "prefoukne". Nicmene, co je mi stale divne, je tvar te male vrtulky... Pokud ji namontuju obracene, ma az napadne stejny radius kopirujici tu spodni misku a tim tam ma smysl i ta valeckovita podlozka cca 2mm vysoka, ktera krasne vymezuje, aby vrtulka tvar misky kopirovala... A za druhe! -pri smeru otaceni pak lopatky vrtulky opravdu jakoby "nabiraji" na zaberovou stranu (toho eL-ka) .. Jak patri.JPG [ 36.5 KiB | Zobrazeno 147541 krát ] No ja uz jsem z toho fakt magor |
Autor: | Hajcus [ čtv 18. lis 2010 17:30:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
vazne nekdo nevi, pliiiiis? |
Autor: | Peťo [ čtv 18. lis 2010 19:06:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
cislo toho NT nevies? |
Autor: | Hajcus [ čtv 18. lis 2010 19:26:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
toto je na stitku Peto, vdaka! pn.JPG [ 71.04 KiB | Zobrazeno 147506 krát ] |
Autor: | jou81 [ čtv 18. lis 2010 20:49:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
Prosímtě, a co s tím topením máš? Nemůžeš to dát prostě na diagnostiku a zjistit v čem konkrétně je vlastně problém? |
Autor: | Hajcus [ čtv 18. lis 2010 21:11:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
Na diagnostice to bylo uz x-krat. U Marry, v autorizaku ve Varech, v autorizaku v Praze, u Petroni-ho.. Diagnostika prave nevypise nic... A mam s tim asi toto... Kdyz napojim na diag.a topeni odblokuju vzdy se po trech uspesnych spustenich zase zablokuje. A rozbehne se v pohode na direct start, i na Casovac.. Bezi tak 5min a pak zdochne.. Uz jsem ho mel 3x vymontovane z auta a Marra mi testoval jednotlive komponenty. NT obsahuje: 1. Ridici jednotka 2. El.mag. cerpadlo paliva a vstrikovaci jehla vyvedena do misky 3. Ventilator, ktery fouka vzduch a zaroven toci vrtulkou ve spalovacim prostoru NT - rozstrikuje palivo 4. zhavici svicka 5. cerpadlo chadici kapaliny Zhavici svicku jsme vyndali a napojili na 12V - cigarko zapalila za sekundu. Ventilator toci jak o zivot, loziska ok, vycistil jsem stator, rotor a uhliky. Na otackomeru (brzde) tocil motorek nominal.8000 ot/min.po chvilce, co se zahral a mel staly odber cca 2A zacaly otacky malicko kolisat tak cca o 7700-8000 kazde dve vteriny.. Pumpa pumpuje a krasne strika jehlou palivo. RJ nevim..nepodarilo se mi sehnat jinou z benzinove S60 / V70II Cerpadlo cerpa.. Janek P.S. zadna hlaska na Pal.PC. / Plna nadrz Carrera100 / Baterka Varta Silver Dynamic CCA 100A kupovana v srpnu. |
Autor: | Peťo [ čtv 18. lis 2010 21:25:11 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni | ||
Takto to ma byt zlozene
|
Autor: | Peťo [ čtv 18. lis 2010 21:27:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
mas naopak tu vrtulu ak si to dobre pozeram |
Autor: | Hajcus [ čtv 18. lis 2010 21:28:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
ano, takto to je. Ale kdyz se podivas na dil c.14... Myslis si ze je namontovan viz ma prvni fotka, nebo druha???? |
Autor: | Peťo [ čtv 18. lis 2010 21:30:28 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni | ||
vrtula
|
Autor: | Hajcus [ čtv 18. lis 2010 21:34:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
Dobra, namontujem to tam takto a cez vikend sa uvidi. Vdaka moc!!! Janco |
Autor: | jou81 [ čtv 18. lis 2010 21:35:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
Kolísání otáček může způsobit nefunkčnost topení, to bych nepodceňoval, i když nevím kde seženeš novej motorek... |
Autor: | Peťo [ čtv 18. lis 2010 21:42:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
zase tie otazky mu mozu kolisat aj vdaka tym lopatkam naopak. To tlacia naopak akoby mali tak v pravidelnom intervale to preskoci, treba to zmontovat podla nakresu a vyskusat este raz. |
Autor: | Hajcus [ čtv 18. lis 2010 21:54:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
otacky jsem meril pri uplne vymontovanem motoru primo na hrideli (takze bez komponentu a vrtuli a ficur..) No, chapu, ze otacky maji vliv, ale kolisani o 300 ot./min...? Nereknu, kdyby nominal byl 1000.. ale pri 8000 tomu nechci prikladat az takovej duraz. A jak jsem psal, byl jakoby na brzde. Kdyz jsem ho mel zapojenej s osazenyma komponentama, tak mel odber do 1A. (v podstate takovej easy volnobeh) az kdyz dostal poradnou zatez a zacal brat 2 az 2.5 A tak kolisal.. Novej se da sehnat, v celku jako burner unit za 8000.- Dal bych to za to, ale kdyz mi v zadnym autorizaku nezarucej, ze to bude opravdu po vymene fungovat.. Znam lepsi zpusob, jak vyhodit 8t z okna... J. |
Autor: | Peťo [ čtv 18. lis 2010 22:40:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: pozice vrtulky v benzinovem nezavislem topeni |
nehadz flintu do zita skomplentizuj to a uvidis |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |