www.svedsketanky.cz http://pf.svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? http://pf.svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=58&t=1684 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | SOG [ úte 30. srp 2011 21:17:28 ] |
Předmět příspěvku: | Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Zdravím hlavně Saabiasty a potřeboval bych urgentní radu. Chystám se koupit 9-3 v motorizaci 2.0 Turbo 155 kW. Auto je z roku 2001 a má najeto lehce přes 100.000 km, ale nic o těchto autech nevím. Nicméně hrozně se mi líbí. Jaké jsou klady a zápory, případně z jaké dílny je tenhle motor, nápadně to připomíná Opel. Co podvozky a závady na těchto modelech? Je tu krásné povídání, ale o konkrétních nešvarech tohoto modelu jsem tu nic nenašel. Díky za jakoukoliv radu, nejlépe uživatelů co mají s tímto vozem/značkou zkušenosti. |
Autor: | SobikSaabik [ stř 31. srp 2011 17:52:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Saabr! Motorizace 2.0 Turbo 155kw, též označovaná jako B205R vznikla v roce 2000 jako náhrada za ''obstarožní'' B204, která vychází z B202. B204 je v podstě stejná akorát má tenčí blok motoru a již tak tenké vzpěry klikové skříně jsou nad ložisky zcela vybrány, nad můstky se šálami je vzduch. Odlehčují se také písty, ojnice, ventily, vačkové hřídele a setrvačník, protože v té době Saab přecházel pod GM a šetření nastalo od první chvíle. Poté je prblém s průnikem spalin do oleje, které pomáhá jeho degradaci i při běžném používání, zejména vadí časté krátké jízdy, kdy se olej neohřeje. Úsady ucpávají přívod oleje k turbu a sací koš čerpadla oleje. Výhodu mají modely od 2004, které mají šestou ( nejnovější ) verzi odvětrávání přímo od klikovky, jinak může být po třech letech popojíždění zastudena vana znova pokrytá humusem. Tomu se dá ale snadno předejít častým měněním oleje, nejlépe po 10 000km, někdy i méně, takže je k auto důležitá serviska. Dále po 100 tis km by se měly kladky (střední a levá horní) spolu s řemenem vyměnit. Motor je řízen rize Saabím systémem Trionic 7, který vychází z předchůdce Trionic 5 a 5,5 ( ty jsou použity u B204 ). Motor pochází od Saabu, v jiném autě ho nenajdeš, to že připomíná Opel, je tím, že nějaké čidla a podobný kravinky jsou koncernový ( GM ) a název EcoPower. Podvozky jsou dobré, u verze Aero bych dokonce řekl vynikající, ale zadní náprava nezapře původ z konce 80. let. Vzorným měněním oleje a péčí se ti tenhle vůz odmění ničim nenahraditelnou radostí a pocitu z jízdy, ten kdo někdy nased do Saaba a cítil ten masivní zátah turbomotoru ( Saab byl první civilní sériové auto s turbo dmychadlem - Saab 99 Turbo ), i Jeremy Clarksson byl ze zátahu tak unešen, že z se Saabu nechtěl vylézt. Další klady tohoto vozu je vynikající aktivní i pasivní bezpečnost, dobré brzdy, krásný design, pohodlná jízda, pohodlný a hezký interiér, velmi kvalitní audio systém ( u některých verzí i harman-kardon ), auto nerezne, teda pokud se nějak mohutně nepoškodí lak. To je asi vše co ti o 9-3 s touto motorizací řeknu. PS. Nepostneš sem inzerát a nejmenuje se náhodou ten od koho ten vůz chceš koupit Pavel? |
Autor: | zorg1 [ stř 31. srp 2011 18:36:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Pecka |
Autor: | Peťo [ stř 31. srp 2011 21:04:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Ako je to s motorom 2,3 Turbo v 9-5? |
Autor: | SobikSaabik [ čtv 01. zář 2011 9:25:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
O 2.3 toho moc nevím, ale co jsem kde vyčetl nebo slyšel, je to s ním podobné jako u 2.0, myslim že dokonce hlava motoru je stejná. Je stejně háklivý na olej jako dvoulitr. Takže to co platí o dvouliru platí i o dvatrojce. |
Autor: | Peťo [ čtv 01. zář 2011 9:53:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
od ktoreho roku sa zacali robit tie tenkostenne hlavy a kluky? je tam nejaka moznost upgradu? Je to pravda ze prevodovka je spojena s olejovou vanou a ma spolocnu napln s motorom? |
Autor: | SobikSaabik [ čtv 01. zář 2011 12:14:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Začali se dělat od roku 2000 do 9-3, ale do 9-5 se dávali už od první ( 1997 ). S tou převodovkou nevim, ale myslim, že u automatu tomu určitě tak neni. |
Autor: | SOG [ čtv 01. zář 2011 16:34:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Ahoj, díky moc za zajímavé informace! Docela jsem přehodnotil svůj pohled na Saaby této generace. Auto je něčím hrozně zajímavé a nevíce se mi líbí zezadu! Interiér nemusím, nijak mne nenadchnul. Prostor taktéž ne(zvenku se tváří, jako velké auto). Jsem na vážkách, díky mockrát! |
Autor: | SobikSaabik [ čtv 01. zář 2011 17:08:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
No na fotkách to vevnitř vypadá menší, jinak je to velké a to my máme coupé, vzadu je místa na nohy dost i moje babička ( váží přes 90kg ) si vzadu mohla dát nohu přes nohu! A kufr je dost obří, lednice se tam v pohodě vejde ( se složenýma sedačkama, tak je akorát nevýhode, že tam nejde moc pohodlně spát, délka je dobrá a sedačky se daj složit do roviny, ale mezi kufrem a kabinou vede vyztužovací traverza, která tam tvoří nepříjemný schod. |
Autor: | SOG [ čtv 01. zář 2011 17:59:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Autor: | SobikSaabik [ čtv 01. zář 2011 18:05:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Jedinej tvrdej plast o kterém vím je vnitřek přístrojovky, vršek přístrojovky je hezky měkký, se mi zdá... |
Autor: | SOG [ čtv 01. zář 2011 18:14:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Autor: | martinopel [ sob 03. zář 2011 5:03:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Autor: | SOG [ sob 03. zář 2011 19:42:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Autor: | Peťo [ sob 03. zář 2011 19:52:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Autor: | SOG [ sob 03. zář 2011 20:16:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Autor: | Peťo [ sob 03. zář 2011 20:25:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Autor: | SOG [ sob 03. zář 2011 20:32:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Autor: | Peťo [ sob 03. zář 2011 20:40:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
TOP stav je cisto zavadzajuca info ako v obchode AKCIA. Nemam rad toto oznacenie v pripade akehokolvek auta starsieho ako 2roky. Su slaboduchi jedinci a bohuzial aj volvisti kt. su schopni oznacit svoje auto TOP stav aj v pripade zasadnych zivot ohrozujucich nedostatkov ako su brzdy na respe po hranici zivotnosti, rozobraty kardan AWD z dovodu nefunkcnosti a pod. |
Autor: | SOG [ sob 03. zář 2011 20:50:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak je na tom se spolehlivostí Saab 9-3 2.0Turbo??? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |