www.svedsketanky.cz http://pf.svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě http://pf.svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=37&t=1929 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | old.fashioned [ pon 13. úno 2012 12:13:41 ] |
Předmět příspěvku: | otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
zdravim, jak to máte na manuálech ve městě? Do budoucna se rozhodnuju mezi 1,8 a 2,4(i), a zajímá mně, jestli je reálný dlouhodobě a bez podtáčení motoru jezdit s 2,4(i) tachometrových 55 km/h na čtyřku a 80 km/h na pětku, nebo je to na ten motor málo... dík! |
Autor: | flaksy [ pon 13. úno 2012 12:47:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
Mohu mluvit za automat s sekvenčkou (hlídá mě to, co mohu manuálně zařadit): tacho: 50km/h 4 = 1500rpm, 3 = 2000rpm tacho: 80km/h 5 = 1500rpm, 4 = 2000rpm rpm jsou odhadem, je to možná lehce pod tím, co jsem napsal. Takto z hlavy si to nepamatuji ... ale závěr je takový, že to jde Navíc automat má dle manuálu trošku delší rychlosti než manuál. Takže s manuálem bys točil asi víc rpm (+50-100 cca). Rozhodně bych ale uvažoval o 2.4i, případně 2.4 místo 1.8. Ano za studena a ve městě to bude žrát víc, než 1.8i, ale mají větší krouťák s dlouhým průběhem (hlavně 2.4i) a dostatečnou výkonovou rezervu. Dlouhé cesty polikají s klidem a v tichosti, nebrblou kvůli každému kopečku |
Autor: | old.fashioned [ pon 13. úno 2012 13:07:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
2,4 je pro mne srdcovka, to každopádně , na druhou stranu, jezdím většinou po městě a klidně, takže větší motor než 1,8 skoro nepotřebuju |
Autor: | Ing.Magor [ pon 13. úno 2012 14:04:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
Doporučuji se v té 1,8 projet, kdysi jsem s tímhle motorem jel a přišel mi na to auto dost slabý |
Autor: | martinopel [ pon 13. úno 2012 15:06:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
Autor: | old.fashioned [ pon 13. úno 2012 20:53:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
tak samozřejmě se projedu, ale nečekám změnu oproti v40 85 kw, kterou mám teď, a relativně mi stačí, i když bych i někdy rád trochu přidal nicméně já diesely nejezdím, a u v50 už pak krom 2.0 nic relevantního nejni. A do města dálniční koráb 2,4 zas tak nepotřebuju. Projedu všechno, je mi jasný, v čem se mi bude jezdit nejlíp, ale na druhou stranu, 2,4 je pro mne trochu zbytečná. Ale zase, prodávají se za stejný peníze... |
Autor: | Ing.Magor [ pon 13. úno 2012 22:05:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
Já jsem každopádně ten dojem z toho motoru měl v době, kdy jsem ještě jezdil v 44kW puntu a už právě tenkrát se mi ta 1,8 zdála slabá. Co si matně třeba pamatuju na octavii s 1,6 motorem, tak i ta mi přišla, že jede líp |
Autor: | old.fashioned [ úte 14. úno 2012 7:47:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
každopádně má ten motor i horší zrychlení než 90 kw v pofaceliftový v40 (0-100 za 11 s vs. 10,5 s), na druhou stranu má významně nižší spotřebu. |
Autor: | flaksy [ úte 14. úno 2012 8:59:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
delší převody možná, větší hmotnost ... upřímně nevím, kolik ta 1.8i žere ... podle mě to ale oproti té 2.4i nebude zas takový rozdíl ... ikdyz otazkou jsou pak ujete km ... i litr je pak znat |
Autor: | old.fashioned [ úte 14. úno 2012 11:27:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
Autor: | MarekV [ úte 14. úno 2012 21:14:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
ja mam 2.5T a na 4ke sa mi da jazdit v meste 55 jak pises, mam ale 6 stupnovu prevodovku kdezto 2.4 co sa pytas ma 5 |
Autor: | flaksy [ stř 15. úno 2012 7:40:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
Autor: | old.fashioned [ stř 15. úno 2012 8:07:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
na fordí 1,8 čtu jen chvály, stejně jako případně zvažovaný ale moc se nevyskytující 2,0. 2,4 je ale volba srdcem. Jak říkám, stojí stejně, budu muset zvážit plusy a minusy... díky |
Autor: | flaksy [ stř 15. úno 2012 12:09:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
tak pokud je 1.8i v pohodě motor, tak klidně to něj běž ... slabší, ale do města vhodnější než 2.4i ... a to píšu já, co by pod 5 válců už jít nechtěl ... už jen výš (6/8) |
Autor: | old.fashioned [ stř 15. úno 2012 15:39:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
já si stejně myslim že nakonec pudu aspoň do 2,4, ona se dá krásně načipovat na normální výkon |
Autor: | TomasB [ sob 12. kvě 2012 22:37:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
Mám velmi čerstvě 2,4i 125kW a zjistil jsem, že naprosto v pohodě se dá na tempomat při 55-60km/h jet na 5° a motor vůbec neprotestuje a jen hladce bublá. Spotřeba je při takovém provozu směšná, pohybuje se tak od 3,5 do 6 litrů okamžitá. Otáčky jsou tak 1200-1300. Samozřejmě toto neplatí pro kopcovitý terén. V kopcovitém terénu se musí trochu přidat na rychlosti/otáčkách, ale není potřeba moc. Na cestování obcemi a městy je to paráda, šup tam 5° a jen to ladit +/- na tempomatu a předvídat. Výjezd z obce a opět jen + na tempomatu. Příjezd do obce jen 0 na tempomatu, nechat spadnout na tacho 55-60 a opět jen + na tempomatu na aktivaci a takto dokolečka. Vůbec není potřeba šahat na spojku, plyn, brzdu. Super na pohoda jízdu. Když potřebuješ klokany, tak jich tam je 170, jen je vypustit Když to bude ve městě, tak stačí téměř jen 4°, který pobere přes tempomat i rychlost tacho 35km/h po rovince. Směrem nahoru omezen nejsi. Podle mně bomba motor a kecy o spotřebě jsou blbost. Jen s tím citlivě zacházet a umí to jezdit za suché z nosu. A když chceš zatlačit na pilu, tak prostor tam nějakej je, stačí jen šoupnout tam adekvátně nižší kvalt. Dvojka ti jede od 0km/h do cca 100km/h a slušně tahá prakticky v celém spektru, to si piš To už mám všechno otestovaný po dvou dnech vychutnávacích a testovacích jízd. Jen zatím nevím, kolik je Vmax, páč nejvíc jsem tomu dal do 200, na těch okreskách prostě není dost prostoru. A nakonec ono je to i jedno, mně se tento motor v kombinaci s tím co je naokolo moc líbí a přímo mně svádí k pohodové jízdě. |
Autor: | Ttomik [ ned 13. kvě 2012 5:46:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
Dvojka mi vytáhne 120. Já jsem jel 220, dalo by to víc, ale mě to stačí, nepotřebuji zase lítat po těch silnicích, Mě stačí to zrychlení u předjíždění atd.: Samozřejmě T5 by byla lepší |
Autor: | TomasB [ ned 13. kvě 2012 10:58:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
Psal jsem cca 100, tak je to 120 Zas tolik jsem to nesledoval, jen vím přibližně. Přeci jen ho mám teprve od pátku. Respektive jsem to vlastně kupoval pro manželku. Podstatné je to, že to je podle mně daleko lepší motor než 2,0 nebo 1,8. A velmi pružný, takže si nechá líbit hodně co do otáček. No a spotřeba nemusí být vůbec velká jak si většina lidí myslí a bojí se toho. |
Autor: | Ttomik [ ned 13. kvě 2012 11:09:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
Já to hodně honím, vetšinou jezdím po městě, tak mám 10,5 nad to jsem se nedostal |
Autor: | old.fashioned [ pát 18. kvě 2012 8:56:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: otáčky 1,8 vs. 2,4 ve městě |
ok dík, no možná mi bude stačit po městě i ta čtyřka |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |