www.svedsketanky.cz http://pf.svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
Natankováno trošku nafty navíc do benzínu u GLT125kW 2.5-20V http://pf.svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=35&t=2568 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | greener [ úte 29. lis 2016 17:45:26 ] |
Předmět příspěvku: | Natankováno trošku nafty navíc do benzínu u GLT125kW 2.5-20V |
Zdravím, protože provozuji i diesla a pobíhám s kanystýrky různě, podařilo se mi žel po dlouhých letech nalít něco málo naftalínu do nádrže 2.5 20V 125KW 850 benzinu (motor má už 470tkm a a je v něm Castrol magnatec 10W-40).Naštěstí jsem vycintal ve spěchu skoro polovinu obsahu 5L kanystýrku ( a tam mohlo být tak 1,5 L původně), čili na celkových 40 L směsi benzin/E85 v poměru 80/20, na což jezdím už rok přesně (a vůz neprotestuje) mám tak 0,5l-1L nafty, spíš k tomu půllitru. Čili poměr max 1:40. Přežvejkne to ještě motor? Je až tak blbuvzdorný? Já na to ujel ještě cca 3-4km, motor už byl trošku zahřátý pár km jízdy těsně před nalíváním benzínu z jiných kanystrů - a do toho se jako poslední připletl ten zbytek nafty, navíc staré...tuším od MOL. Protože se mi nechce složitě vše vyssávat či doplňovat až po vrch benzinem na 73 L celou nádrž, naředit to, jezdím málo, mám to spíš jako "miláček víkenďák", sonduji, co s tím..Dík za rady, G. |
Autor: | raolsa [ stř 30. lis 2016 20:51:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Natankováno trošku nafty navíc do benzínu u GLT125kW 2.5 |
Neřeš to. I když nejideálnější by bylo tu nádrž co nejdřív vyjet a nalít čerstvý benzín. A pak vyměnit filtr. Otázka zní co s tím udělají mrazy, jestli ti parafín v naftě neucpe filtr ještě předtím než ho vyměníš. |
Autor: | martinopel [ ned 11. pro 2016 8:56:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Natankováno trošku nafty navíc do benzínu u GLT125kW 2.5 |
Taky bych si z toho hlavu nedělal. |
Autor: | greener [ čtv 22. pro 2016 13:38:02 ] |
Předmět příspěvku: | Natankováno trošku nafty navíc do benzínu u GLT125kW 2.5-20V |
Dík za rady, pánové, být tam toho víc, třeba přes litr, asi bych doplnil na 73 L na max.(ještě před nedávným zdražením) a zředil to, že...Jinak vyzkouším k tomu všemu i aditivum VIF benzin v doporuč. ředění, chtěl jsem původně Bishop, americkou chemii z Texasu, jel jsme přes Tábor, kde je jeden z hlavních dealerů, ale nestihl to koupit - navíc letos asi docela prodal dost, že neposlal voucher na -20% z cen, což dělává občas ve slabých rocích. Jinak dovozce je z Karvinska a má to dost drahé už 10 let - i když byl dolar nízko. Oni dělají i přísady do olejů bez halogenů (PTFE fluoru, chloru, čili méně korozivní). Mně šlo spíš o to, jestli to nebude o dost víc zasírat svíčky, třeba, ta troška nafty. Mám sice další sadu lehce použitých (ale ten vůz byl na LPG-tak nevím ,zda svíčky z toho, co bylo na LPG se tak úplně ideálně hodí na "obyč.benzin"), ale stejně...vypadají dobře, zkusím je, až přijde čas, já dřív nevyhazoval ani svíčky na Wartburg...Pak půjdu buď do Beru, či original Volvo svíček, až přijde čas. Jiná věc je, zda neměnit dřív olej, když jezdím na směs s E85 80/20. Kdo jezdí na E85 pořád a má konverzní jednotku (vím o jedné 960 2.5 třeba...),tam se už delší dobu doporučuje měnit olej už po 5000 km. Takže směs 80/20 bych viděl měnit tak po 10tkm, zvlášť když toho moc za rok nenajedu. Taky se nedávno strašilo i ve Světě motorů a jinde, že s chystaným palivem E10 budou mít problémy motory starší zhruba 20 let, to by se tedy pak týkalo i 5254 atd. Zvlášť když je tam etanolu ještě více, než bude v E10, víc jak 12x více. Jinak se říká, že v zimě je v E85 více benzinu než přes rok, až o 10% více, tedy až 25...nemá někdo zkušenosti ? Tady v Brně teď E85 skoro nikde nevedou, musím až za Brno výpadovka na Vídeň k ONO...A na kolik přijde v Polsku E85 a kde tankovat za Ostravou, až tam pojedu, abych si na E85 vzal kanystry, až tam pojedu nafťákem...? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |